11.11.2014
Kategorie: Zdraví, Ženy

Šťastné nohy jsou zdravé nohy

Držet krok s aktivním životním stylem znamená stálý pohyb. Procházka městem, návštěva zábavního parku, hraní si s dětmi to vše vyžaduje aby jste byli celý den na nohou. Je jednoduché brát to jako samozřejmost, ale je třeba vzít v potaz že v lidské noze existuje 26 kostí a 33 kloubů. To nám umožňuje plynulý pohy každý den. Průměrný člověk když dosáhne 50 let již ušel asi 120 700 km. Takže místo aby jste zanedbávali péči o vaše nohy v průběhu aktivního života vyzkoušejte následující tipy.

foot

Nejčastější problémy

Roky opotřebovávání nohou, stárnutí, přibívání na váze a nošení špatných botů, může způsobit problémy s nohama kam patří například kuří oka, mozoly, otlaky, deformace prstů nebo osteoporóza. Někdy jsou také potíže s nohama příznakem začínajících vážných zdravotních problémů mezi něž patří cukrovka nebo problémy s oběhovým systémem. Nohy je tak třeba udržovat stále v dobré kondici po celý život.

Noste pohodlné boty, které vám padnou

Jedna z nejlepších věcí, které můžete udělat pro ochranu vašich nohou je nosit pohodlné a padnoucí boty s dobrou podporou nožní klenby. Jak stárnete může se velikost vašich chodidel měnit, ujistěte se tedy, že stále odpovídá. Nejlepší čas k měření velikosti chodidla je večer.

Zbavte se plochých sandálů a žabek

Za teplého počasí mnoho lidí nosí ploché sandály nebo žabky, bez ohledu na to že pediatři varují před jejich nošením. Pokud již žabky použijete, neměli by být používány pro denní nošení neboť neposkytují noze dostatečnou podporu klenby. Výsledkem pak mohou být bolesti nohou, kolen, kyčlí nebo zad. Hlavně jedinci s cukrovkou či problémy s oběhovým systémem by žabky neměli vůbec používat.

Použití sandálů se doporučuje pouze jako obuv na pláž či k bazénu. Nehodí se pro nějaké delší procházky. To si raději pořiďte nějaké pohodlné boty za které vám vaše chodidla poděkují.

 

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist