15.11.2014
Kategorie: Zdraví, Ženy

Správná snídaně pro štíhlou linii

Není snídaně úžasná? Nejen, že jde o první jídlo dne, které se dá udělat velmi chutně ale také pomocí ní můžete lépe udržovat svou štíhlou linii. Chcete vědět jak na to? Přinášíme vám informace od dvou výživových odborníků, kteří vám poradí jak vhodně sestavit snídani tak aby vám pomohla hubnout a zároveň vidět také nějaké výsledky.

Amazingly-Tasty-Breakfast-Ideas-for-Weight-Loss

Kalorie

Snažte se přijímat kalorie v rozmezí 300 – 400 kalorií. Pokud se snažíte zhubnout držte se rozmezí 300 – 350 kalorií. Pokud si chcete pouze udržet svou váhu držte se od 350 – 400 kalorií na snídani.

Sacharidy

Přibližně 45 – 55% kalorického příjmu na snídani by měla být věnována sacharidům, což tvoří asi 45 – 50g sacharidů. Vynechejte sladké potraviny a ty co jsou obohaceny bílou moukou. Vyberte si celozrnné pečivo, ovoce a zeleninu.

Proteiny

Zhruba 15 – 20% kalorií ve snídani by měli tvořit proteiny, což vychází na 13 – 20 gramů. Dostatek proteinů je důležitý pro udržení dobré nálady po celé dopoledne. Zároveň studie prokázali, že příjem cca 20g na snídani vám může pomoci s hubnutím. Vejce, mléčné výrobky, sojové mléko, ořechy a semínka jsou cennými zdroji proteinů na snídani.

Tuky

Přijměte 10 – 15 gramů což je asi 30 – 35% celkového kalorického příjmu na snídani. Místo nasycených tuků jako je slanina a sýr, použijte spíše olivový olej, ořechy, semínka či avokádo.

Vláknina

Cílem je přijmout denně asi 25 gramů denně, což vyjde asi na 6 gramů na snídani. Pokud to tedy nebude vadit vašemu trávícímu systému, použijte hrušky, jablka, zeleninu, ořechy a další semena. To vše vám pomůže k příjmu vlákniny.

Cukry

Pokud se budete držet výše doporučeného množství pro sacharidy, nemusíte se starat o příjem cukrů, zvlášť pokud budete jíst kombinace ovoce, celozrnných výrobků a mléčných výrobků. Nicméně držte na paměti, že by měli tvořit cca 36 gramů a méně. A pokud jde o čistý cukr, sladidla, med apod. např. do čaje a kávy nemělo by jeho množství překročit cca 1,5 čajové lžičky.

Časování

V ideálním případě by jste měli snídani jíst asi 30 – 60 minut po probuzení.Pokud toho nesníte tolik, tak si to rozdělte na dvě části a druhou část snězte asi 1,5 hodiny po probuzení. Tak to doporučujeme také těm, kteří ráno sportují aby neměli hned plný žaludek. Pokud ráno cvičíte můžete v první části snídaně přijmout více sacharidů a bílkoviny si nechat až na druhou část po tréninku.

 

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist
„Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.“ Mark Twain